2011 the future is ours

Uscha vad oförskämt tidigt klockan visar just nu. Jag och älskling har nyss varit nere och fikat och sitter här helt sömnlösa. Det känns alltid som om det är denna tiden på natten som alla känslor kryper sig på, man blir lite smått sugen på att skriva av sig. Mitt 2010 var utan dess like, det har skiljt sig från alla andra i mina 19 år.
Det har varit på gott och på ont, det har hänt saker som har tagit mig till botten och ärrat min själ, något så man blir påmind om varje dag, även fast den större delen går till att förtränga. Det har även varit så otroligt fina upplevelser som jag har fått vara med om. Jag själv har tagit studenten och därav blev det en och annan tår i ögat över ett farväl till mina kära vänner jag spenderat tre år med. Jag har varit utomlands iår och återigen så blev det Thailand som några av er säkert redan vet. Alltid lika härligt att komma bort från kalla Sverige och ha kvalitets tid med sina närmaste, släkten. Jag har även som vanligt varit i Stockholm, dock mycket mindre än förra året och året innan det när jag näst intill bara åkte hem och packade om väskan. Den sista gången jag var där innan jul kom som en räddning i mitt liv, det var exakt den tidpunkten i mitt liv när det kom en vändning och jag var tvungen att lägga allt åt sidan och få andas ut. Jag må ha varit barnslig och rymt från vissa av mina problem iår och tagit tag i dem senare men jag har alltid gjort det som varit rätt för mig själv och det tycker jag faktiskt är viktigast. Iår har jag kämpat som aldrig förr, har känt mig som en riktig krigare i vissa tillfällen, sedan har jag givetvis njutit av en underbar sommar och en sjukt lycklig höst-vinter. Calle kom som min räddare i nöden och ryckte upp mig, blev en total omvändning i mitt liv, jag gick från botten till toppen och det vill jag verkligen tacka dig för. Och jag har som vanligt samlat ihop en massa otroligt fina och oförglömliga minnen med mina vänner.
Varje nyårsafton så brukar jag sitta och bita mig på naglarna, beklaga mig över allt dåligt som hänt och glädja mig över allt det fina som jag varit med om. Jag kom ihåg att förra året vid denna tid så satt jag och sa att 2010 skulle bli det bästa året och ingenting kunde gå fel. Hela mitt år började nästan som en katastrof och därav så fortsatte det, så skrattretande. Är verkligen glad över att slutet av mitt 2010 tog igen all förlorad och bortkastad tid, för nu är jag lycklig, som aldrig förr. Slutet av mitt 2010 övervägde allt det dåliga som hände i början.
Men iår, idag, ikväll, om några timmar så ska jag stå med min framtida man på tolvslaget och skåla in det nya året och ge honom min nyårskyss. Men mitt 2011 ska jag tammetusan ta tag i mitt liv, i mig själv och göra det till det mest fantastiska året någonsin. Och hela året, no matter what så ska jag stå brevid min Calle och aldrig sluta kämpa brevid honom. Och glöm inte att det vi ångrar i slutänden är inte det vi gjort, utan det som vi aldrig gjorde.
Vi ska ju faktiskt dö 2012, så so long, gott nytt år och ha det så jävla skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0